Friday, September 17, 2010

Puisi Kehilangan versi aku!

Semalam, 16hb Sept... cuti am... Hari 1Malaysia...
semlm jugak nk gi raya....
tp cari punya cari.... takde...
waduh... camno nk gi jalan ne???

sungguh tak ku gemar nk mancari2 dlm ketandusan idea...
lalu berangkat lah jua beraya tanpanya...
terpaksa lah pinjam duit raya anak2 buat modal perjalanan....
tawakkal ... mengharap ianya hanyalah misplaced lokasi simpanan ...

balik raya... kemas rumah.. cari lagi sampai ke malam....
tak jumpa gak....
dah migrain... kepala pusing....
stop ahh.... sok cari kat tempat lain plak....

hari ni, cari2 sekilas lalu, takde jugak...
dah frust... keciwa... kena gi buat polis report....
skali lagi jenguk... dalam sket...
eh..eh... mcm familiar jer...
yahooooo.... ada terjelepuk kat tepi tu...
ciss... terjatuh gamaknya hari tu masa nk balik...
seb baik berkunci tempatnya...
kalau tak, alamatnye dah selamat semua isi kandungan dlm tu

alhamdulillah... kehilangan hanya sementara...
hanya harta dunia...
cuba imagine kehilangan hakiki...
harta yg boleh dibawa sampai ke mati...
zuriat amanh Allah dan famili...
mungkin sasau aku dibuatnya nanti...

Ya Allah... tak mampu aku nk harungi dugaan seberat itu...
aku tak sehebat dan setabah org lain diluar sana yg Kau uji....
jangan lah Kau uji aku dgn dugaan yg tak mampu aku hadapi...
Innalilalh pd mereka yg telah pergi di hari raya ini....

No comments: