Sunday, October 10, 2010

Satay Goreng

Udah lama nk masukkan entry2 berkaitan dgn mknan dlm blog nih... tp selalu nye... tak sempat le nk amik gamabr... pastu, kalau ada gambar pun, tak menawan langsung lah rupe die.. sbb nk ngap masuk perut je... so presentation mmg fail lah..

Pembuka ruangan makanan kat blog nih... breakfast family pg td.... hehhe... Nasi Impit + Kuah Kacang + Satay Goreng... tengok je lah gambar dulu ye....

nota kaki: sila abaikan segala yg tak penting dlm gambar di atas. Yg hitam manis tu adalah daging salai HPA.. sedap sungguh... mmg sesuai mkn dgn kuah kcg.. tp aku bantai ratah je.... heheh.....

Nk resepi ke? Hahhaha... resepi dia, utk kuah kcg tu aku guna 1 peket pes kuah kacang Maharani.... cuma perlu tambah air jer... pastu masak sampai menggelegak.. siappp....

Pastu utk satay goreng tu, aku perap ayam dgn pes satay Seri tunjung (yg aku jual..:-) )semalaman... esok pagi trus masuk non-stick pan.. goreng tanpa myk.... siapppp....

Daging salai HPA tu cuma perlu dipanaskan dlm microwave je.. tp aku panaskan jugak dlm non-stick pan sblm goreng satay... Time masak utk bfast ku hanya mengambil masa dlm 15min shj... hahaha.. aku suke..aku suke.... senang idop.....

3 comments:

- LittleCalliph - AMAL - said...

satay goreng???
nak nak!!! nak!!!!!!!!!!!!!!!!!
bestnyer...

Puan blog said...

cik amal....

nak ker?? tunggu raya taun depan lah eh... raya pose 6.... kita raya sama2 then aku buek la kat ko... insyaAllah... kalau panjang umo.. hehehe....

- LittleCalliph - AMAL - said...

ala....kalo ko tak raya jugak camner....ee.....ko buat jugak eh